lp_szajhigienia-header-3

A fogászat területén a fogszuvasodás és a fogágybetegség a leggyakoribb betegségek. A plakk a fogak, fogpótlások, protézisek, implantátumok felszínén kialakuló biofilm, mely elsősorban baktériumokat, fehérjéket, szénhidrátokat tartalmaz. A plakkot képező baktériumkolónia egy része cariogén (Streptococcus törzsek), azaz fogszuvasodást okozóak, másik jelentős része fogágybetegséget (fogínygyulladást-gingivitist, súlyosabb esetben fogágygyulladást-parodontitist) idéz elő.

Az ínygyulladást okozó baktériumok és bomlástermékeik (toxinjaik) a gyulladt fogágyból a véráramba kerülhetnek és azon keresztül eljutva bárhol a szervezetben gyulladást okozhatnak (góc). A helyi hatásokon túl a bakteriális kolonizációnak a szervezetre gyakorolt szisztémás hatása is ismert.

Kérdése van? Időpontot kérne személyes konzultációra? Adja meg telefonszámát, és örömmel visszahívjuk!

Kutatások bizonyítottákhogy a fogágybetegeknél (parodontitis) lényegesen magasabb a szív-és érrendszeri megbetegedés, mint az egészséges fogakkal, fogínnyel rendelkezőknél.

Például tízből kilenc szívinfarktusnál van fogágygyulladás!szajhigienia

Várandós nőknél rossz, elhanyagolt fogínygyulladás ötszörösére növeli a koraszülés kockázatát.

A fogaink és az ínyünk egészsége tehát az általános egészségi állapotunk miatt is fontos.

Vizsgálatokkal bizonyították, hogy az otthoni szájápolási eszközök, mint a fogkefe, fogselyem, fogköztisztító kefe (intedentális kefe) rendszeres, szakszerű használata mellett is a lepedék maximum 70-90%-a távolítható el. Ezért is fontos a rendszeres (általában hathavonta, de egyénileg meghatározott időközönként) professzionális szájhigiénés kezelés elvégzése.

Professzionális szájhigiénés kezelés

A kezelés fájdalommentes, minimális érzékenységgel jár, de mivel mindenkinek különböző a fájdalom küszöbe, kérésre érzéstelenítő zselével előkezeljük az ínyt, vagy ha szükséges helyi érzéstelenítésben végezzük el a kezelést.

Hogyan végezzük a kezelést?

» Először egy ultrahangos depurátorral eltávolítjuk az ínyfeletti és az íny alatti fogkövet is. A készülék hegye ultrahangrezgésekkel ”lerezegteti” a fogkövet vízhűtés mellett.

» Ezután kézi műszerekkel a nehezen hozzáférhető, szűk fogközökből is – ahova a géppel nem lehet beférni – eltávolítjuk a fogköveket. Egy intraorális homokfúvó berendezéssel (mely kellemes ízesített speciális homokszemcsékkel dolgozik) eltávolítjuk az összes elszíneződést a fogak felszínéről.

» Ezt követően kis kefével és polírpasztával lepolírozzuk a fogakat és átmasszírozzuk az ínyt.

» Utolsó simításként a fogközöket polírcsíkkal polírozzuk.

Fontos, hogy a kezelés végére a lehető legtökéletesebb sima fogfelszíneket kapjunk, hiszen az ilyen felszínen tudnak a legnehezebben megtapadni a baktériumok.

Ki végzi rendelőnkben a szájhigiéniás kezeléseket?

Czeczeli Orsolya

klinikai fogászati higiénikus

Vigyázzon egészségére, és kérje kezelésünket!

ajanlatkeres